ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Πρόγραμμα 1ου Διεθνούς Συνεδρίου Κινηματογραφικής Γραφής, Πρακτικής και Έρευνας

(Μπορείτε να κατεβάσετε το πρόγραμμα σε μορφή pdf πατώντας εδώ)

Ημέρα 1η – Πέμπτη 12/12/24

09:00 - 09:30Προσέλευση
09:30 - 10:00Καλωσόρισμα: Ομιλίες από τη Διοίκηση του ΕΑΠ, τη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Βιώσιμου Σχεδιασμού και από το
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών «Σπουδές Κινηματογραφικής
Γραφής, Πρακτικής και Έρευνας»
10:00 - 11:15Session 1: Ιστορία του Κινηματογράφου (Ι)
1.1Ιστορική και Πολιτική Ανάλυση των Κινηματογραφικών Έργων του Sergei Eisenstein: Alexander Nevsky και Ivan the Terrible
Αντώνης Παπαοικονόμου
- Ειδικό Διδακτικό ΠροσωπικόΤμήμα Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ
1.2Απεικόνιση των Σχέσεων Εργασίας στον Ελληνικό Κινηματογράφο κατά τη δεκαετία του’ 60
Άννα Κουμανταράκη - Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
1.3Ταινία μικρού μήκους στην Ελλάδα και κινηματογραφική πρωτοπορία: Από τα ζουρνάλ στον Μακεδονικό Γάμο και στη συγκρότηση μιας ανεξάρτητης ελληνικής κινηματογραφίας
Αφροδίτη Καϊράκη - Ερευνήτρια Πάντειο Πανεπιστήμιο
1.4Η συμβολή του Φίλιππου Κουτσαφτή στην προβολή μουσείων κι αρχαιολογικών χώρων μέσα από τον κινηματογραφικό φακό
Χατζελένης Γεώργιος
-Υποψήφιος Διδάκτωρ, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο
Παπαδάκη Ειρήνη
- Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο
11:15 - 11:30Διάλειμμα
11:30 – 13:15Session 2: Σενάριο
2.1Αρχική σύλληψη (Concept) – Το ήμισυ του παντός
Νίκος Παναγιωτόπουλος - Συγγραφέας, Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
2.2From «The Silence of the Lambs» to «Longlegs»: The serial killer as the protagonist and as the supporting character in the screenplay
Παναγιώτης Λιάκος - Κριτικός Κινηματογράφου
2.3The evolution of television storytelling in science fiction series: from
«The X-Files» (1SS3) to «Stranger Things» (201c)
Ευάγγελος Μανουβέλος - Υποψήφιος Διδάκτορας Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας Πανεπιστημίου Αιγαίου
Ιωάννης Σκοπετέας
- Αναπληρωτής Καθηγητής στη Σκηνοθεσία και Εικονοληψία στον Κινηματογράφο και στις Ψηφιακές
Οπτικοακουστικές Τέχνες, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
2.4Μία Ολιστική Προσέγγιση και ένα Νέο Μοντέλο Ανάλυσης για την Αλλαγή του Χαρακτήρα στο Κινηματογραφικό Σενάριο
Παύλος Σηφάκης - Ανεξάρτητος Ερευνητής / Σεναριογράφος
2.5Θολώνοντας τα Σεναριογραφικά όρια Τηλεόρασης και Κινηματογράφου: Η Τρίπρακτη Δομή σε SVOD Πλατφόρμες και η περίπτωση της σειράς Σέρρες (2022)
Σωτήρης Πετρίδης - Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
2.6Από την Ποιητική του Αριστοτέλη στη σύγχρονη διδασκαλία Σεναρίου: η μελέτη περίπτωσης του κινηματογραφικού έργου του Frank Darabont Τελευταία Έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ
(The Shawshank Redemption)
Θανασούλας Ανδρέας - Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
13:15 – 14:15Γεύμα
14:15 – 15:30Session 3: Κινηματογράφος και Εκπαίδευση (Ι)
3.1«Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα» Η αξιοποίηση μιας κινηματογραφικής ταινίας ως εργαστήριο αναστοχασμού για τις σπουδές στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Ευαγγελία Μανούσου - Επίκουρη Καθηγήτρια, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Αντώνης Λιοναράκης - Ομότιμος Καθηγητής, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Μαρία Μπότσιου - Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Ζαχαρίας Παληός - Επίκουρος Καθηγητής, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
3.2Κινηματογράφος και Δωμάτια Διαφυγής: Αξιοποίηση στην εκπαίδευση
Ζωή Καραγεωργίου - Υποψήφια Διδάκτωρ, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Βιώσιμου Σχεδιασμού, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Ιωάννης Κολαξίζης - Καθηγητής, Τμήμα Κινηματογράφου
Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Παναγιώτης Φώταρης - Καθηγητής, School of Computing, Engineering and Mathematics, University of Brighton, UK
Ειρήνη Μαυρομμάτη - Καθηγήτρια, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Βιώσιμου Σχεδιασμού, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
3.3Η κινηματογραφική ταινία ως βασικό στοιχείο σχεδιασμού εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας
«Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Θεωρία, Θεσμοί και Λειτουργίες» (ΕΤΑ50)
Αντωνία - Μαρία Χαρτοφύλακα - Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Αντώνης Λιοναράκης - Ομότιμος Καθηγητής, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Ευαγγελία Μανούσου - Επίκουρη Καθηγήτρια, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Χαράλαμπος Μουζάκης - Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Μαρία Νιάρη - Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
3.4Ο κινηματογράφος στην εκπαίδευση: υποστηρικτές και πολέμιοι στην αφετηρία της διαπραγμάτευσης
Καλλιόπη Κακλαμάνη - Υποψήφια Διδάκτωρ, ΠΤΔΕ - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
15:30 - 15:45Διάλειμμα
15:45 - 17:15Session 4: Κινηματογράφος και Λογοτεχνία (I)
4.1Πλοηγώντας στην «Καρδιά του Ερέβους»: Πόλεμος, Κατεξουσίαση και Βία στην «Αποκάλυψη Τώρα» του F. F. Coppola. Μια παρακείμενη
προσέγγιση.
Νίκος Παπαδάκης - Καθηγητής και Διευθυντής Κέντρου Πολιτικής Έρευνας και Τεκμηρίωσης (ΚΕΠΕΤ) Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης Πανεπιστημίου Κρήτης
4.2«Μια Νύχτα του Αυγούστου»: Το βιβλίο και η τηλεοπτική σειρά
Κατερίνα Γιωτοπούλου - Ε.ΔΙ.Π. Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών & Κινηματογράφου ΕΚΠΑ
4.3Καταγράφοντας Διαδρομές Κειμένων: η περίπτωση της διασκευής ενός λογοτεχνικού έργου σε σενάριο κινηματογραφικής ταινίας Δημήτρης Ντανόπουλος - Δάσκαλος, MEd, PhD
4.4Η φανέλα με το εννιά του Μένη Κουμανταρέα (1S8c) και του Παντελή Βούλγαρη (1S88): Ποδόσφαιρο, ατομική αυτοπραγμάτωση και λαϊκή
αρρενωπότητα στη δεκαετία του ’80
Γιάννης Βαγγελοκώστας - Υπ. διδάκτορας Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
4.5Αναζητώντας την Ιδανική Μέρα Θανάτου: Ο Καμύ, ο Προυστ και το Κινηματογραφικό Σενάριο
Αλκηστίς Γεωργίου - Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Τεχνών και Εικόνας
17:15 - 17:30Διάλειμμα
17:30 - 18:30Session 5: Θεωρία του Κινηματογράφου & Διεύθυνση φωτογραφίας και κινηματογραφικός φωτισμός
5.1TikTok: Η νέα οπτικοακουστική καθομιλουμένη
Ηρώ Λάσκαρη - Επίκουρη Καθηγήτρια, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
5.2Κινηματογράφος της Παρατήρησης: Η σχέση κινηματογραφιστή και κινηματογραφούμενου
Βούκενα Μαρία - Μεταπτυχιακή Απόφοιτος Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης Εθνικό και Καποδιστριακό
Πανεπιστήμιο Αθηνών
5.3Ο Φωτισμός στις Ταινίες του Greek Weird Wave: Το Παράδειγμα του Γιώργου Λάνθιμου. Μια Νεοφορμαλιστική Προσέγγιση
Δέσποινα Τσίτουρα - Υποψήφια Διδάκτωρ, Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Ιωάννης Σκοπετέας - Αναπληρωτής Καθηγητής στη Σκηνοθεσία και Εικονοληψία στον Κινηματογράφο και στις Ψηφιακές
Οπτικοακουστικές Τέχνες, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
18:30 - 19:15Κεντρική Ομιλία: Ο Κινηματογράφος στον αιώνα της Γενικευμένης Οπτικοακουστικής Επικοινωνίας
Κώστας Φέρρης - Σκηνοθέτης
Θα ακολουθήσει δείπνο στο Tivoli Bistrot Restaurant - Εμμανουήλ Μπενάκη 34, Αθήνα

Ημέρα 2η – Παρασκευή 13/12/24

09:00 – 09:30Προσέλευση
09:30 – 11:00Session 6: Θεωρία του Κινηματογράφου
6.1Πόλη και κινηματογράφος. Δύο περιπτώσεις από τον Ιταλικό Νεορεαλισμό και το Νέο Γερμανικό σινεμά: Το Βερολίνο του Ρ.Ροσελλίνι και η Βηρυτός του Φ. Σλέντορφ
Αφροδίτη Νικολαΐδου - Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Επίκουρη Καθηγήτρια
Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
6.2Δημιουργία αρχιτεκτονικών οπτικοακουστικών περιβαλλόντων με τις αρχές του Διευρυμένου Κινηματογράφου
Όλγα Βενετσιάνου - Δρ. Αρχιτέκτων Μηχανικός / Διδάσκουσα επί συμβάσει / Σχολή Ικάρων - Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
6.3The Role of Architecture in Conveying Political Meaning in Cinema
Στέλιος Ζερεφός - Καθηγητής της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Βιώσιμου Σχεδιασμού, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
6.4Ο Απτικός Κινηματογράφος ως φορέας της ενσώματης χωρικής εμπειρίας. Η περίπτωση της ταινίας «Η Νύχτα» του Μικελάντζελο Αντονιόνι.
Χριστίνα Γεώργα - Αρχιτέκτων Μηχανικός MSc, PhDc, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
6.5Τρόμος και ενοχή: Ο εκτός πεδίου κινηματογραφικός χώρος στο αφηγηματικό σύμπαν του Μίκαελ Χάνεκε
Ειρήνη Στείρου - Σκηνοθέτις, Master of Fine Arts in Cinema, SFSU Αρχιτέκτων Μηχανικός, Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πολυτεχνική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
11:00 – 11:15Διάλειμμα
11:15 – 13:00Session 7: Animation
7.1Εφαρμογή παραδοσιακών μεθόδων cut out animation σε περιβάλλον 3D computer animation
Σπύρος Σιάκας - Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής , Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
7.2Co-producing Animation in Greece: The Challenging Years (2010- 2023)
Παναγιώτης Κυριακουλάκος - Επίκουρος Καθηγητής στην Πληροφορική Κινηματογραφία, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
7.3Προσδιορισμός παραμέτρων διαμόρφωσης υπηρεσιακών κειμένων περιγραφής τεχνοκρατικών διαδικασιών σε 3d animation γραμμικής αφήγησης με δυνατότητες διάδρασης.
Λαμπρινή Τριβέλλα - Ερευνήτρια, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
7.4Η Φωτογραμμετρία ως εργαλείο τρισδιάστατης δημιουργίας
χαρακτήρων και περιβαλλόντων στο animation με έμφαση στην Πολιτιστική κληρονομιά
Αναστασία Λαμπροπούλου - Υπ. Διδάκτορας, 3D animation – Φωτογραμμετρία Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας ΠαΔΑ Εκπαιδευτικός ΠΕ86
Σπύρος Σιάκας - Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής , Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
7.5Women in Greek Animation: Boosting the Animation Industry in Greece
Ελευθερία Χατζηδημητρίου - Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων
Παναγιώτης Κυριακουλάκος - Επίκουρος Καθηγητής στην Πληροφορική Κινηματογραφία, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
7.6Χαρτογράφηση εργαλείων eclass με βάση τις δυνατότητες διάδρασης που δίνουν σε μια animation εκπαιδευτική ταινία
Αναστάσιος Γιαννουκάκης - Μεταπτυχιακός Φοιτητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
13:00 – 14:00Γεύμα
14:00 – 15:30Session 8: Ιστορία του Κινηματογράφου (ΙΙ)
8.1Με τον Ζαν Κοκτώ κινηματογραφιστή – Όταν ο αγνοών αυτοσχεδιάζει και καινοτομεί
Αντιγόνη Βλαβιανού Δετζώρτζη - Καθηγήτρια, Κοσμήτορας Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
8.2Ο Μεταπολεμικός κοινωνικός εκσυγχρονισμός στη μεγάλη οθόνη: Σελίδες από την ιστορία του παλιού Ελληνικού Κινηματογράφου
Ελπίδα Βόγλη - Καθηγήτρια Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας, Σχολή Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης C ΣΕΠ, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Δημιουργική Γραφή»
8.3Η «χρυσή εποχή» του ελληνικού κινηματογράφου μέσα από τις αφίσες του Γ. Βακιρτζή
Βασιλική Σαρακατσιάνου - Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ΕΔΙΠ Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Πρόδρομος Μάνου - Υπ. Διδάκτωρ, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Ρωσσέτος Μετζητάκος - Αν. Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
8.4Η τυπογραφία ως δυναμικό στοιχείο στην διατύπωση της κινηματογραφικής αφήγησης
Ελένη Κρεμύδα - Γραφίστρια
Ηρώ Λάσκαρη - Επίκουρη Καθηγήτρια της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Βιώσιμου Σχεδιασμού, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
8.5A Fustanella Film Made in France and the Ǫuandaries of Archival Rereleasing
Βασιλική Τσιτσοπούλου - Eπιστημονική συνεργάτης, Πρόγραμμα Νέων Ελληνικών, University of Indiana, Bloomington
15:30 - 15:45Διάλειμμα
15:45 - 17:15Session 9: Τεχνητή Νοημοσύνη
9.1Cinematic Soundscapes: Exploring Daphnis and Chloe through AI- Generated Sound Design and Visual Narratives
Δημήτρης Χατζηγιαννάκης - Υποψήφιος Διδάκτωρ Τμήματος Τεχνών Ήχου C Εικόνας Ιονίου Πανεπιστημίου
Αγνή Παπαδοπούλου - Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήματος Τεχνών Ήχου C Εικόνας Ιονίου Πανεπιστημίου
9.2Ψηφιακές εκθέσεις, Τεχνητή Νοημοσύνη, κινηματογράφος και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις: Η περίπτωση της έκθεσης Dali Cybernetics
Αναστασία Ζωή Σουλιώτου - Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Χαρά Κανάρη - Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
9.3Ενας «Υπερδημιουργός» Βοηθός: Προσεγγίσεις της δημιουργίας κινούμενης εικόνας με τη χρήση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης
Τάσος Λυμπεράκης - Λέκτορας, Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
9.4AI and Human Collaboration in Storytelling: A Modal Logic Analysis
Δημοσθένης Μανιάς - Υποψήφιος Διδάκτορας της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Βιώσιμου Σχεδιασμού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
Ειρήνη Μαυρομμάτη - Καθηγήτρια, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Βιώσιμου Σχεδιασμού, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Ηρώ Λάσκαρη – Επίκουρη Καθηγήτρια, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Βιώσιμου Σχεδιασμού, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Θαρρενός Μπράτιτσης – Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Κωνσταντίνος Τόγιας -Μαθηματικός Μάριος Τσιντσιφάτος - Μαθηματικός
9.5Η χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας (AR) στον κινηματογράφο
Γεώργιος Μαργαρίτης - Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Σπύρος Σιάκας - Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής , Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
17:15 – 17:30Διάλειμμα
17:30 – 18:30Session 10: Σκηνοθεσία και Παραγωγή
10.1Πρακτικός κινηματογράφος και ακαδημαϊκή έρευνα ή αλλιώς: «Ο Τρίτος Δρόμος στον Κινηματογράφο»
Ιάκωβος Παναγόπουλος - Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας Ιονίου Πανεπιστημίου
10.2Κινηματογραφικά Έργα Ζωντανής Δράσης/Εμψύχωσης: Μοντελοποίηση Υβριδικών Μορφών Σκηνοθεσίας
Αγγελική Γιαννακοπούλου - Υποψήφια Διδάκτωρ, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Βιώσιμου Σχεδιασμού
Ηρώ Λάσκαρη - Επίκουρη Καθηγήτρια Επίκουρη Καθηγήτρια της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Βιώσιμου Σχεδιασμού, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
10.3Το μανιφέστο του «full service» ανεξάρτητου κινηματογραφιστή
Νικόλαος Αλέτρας - Μέλος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) Τμήμα Κινηματογράφου, Σχολή Καλών Τεχνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
18:30 – 19:15Κεντρική Ομιλία: Η Εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Κινηματογραφική Δημιουργία
Ιωάννης Δεληγιάννης - Καθηγητής, Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Ημέρα 3η – Σάββατο 14/12/24

09:00 – 09:30Προσέλευση
09:30 – 10:45Session 11: Κινηματογράφος και Λογοτεχνία (II)
11.1Η κινηματογραφική διασκευή λογοτεχνικού έργου από τη συγκριτική μελέτη περίπτωσης της ταινίας του Σάββα Καρύδα Αμέρικα,
βασισμένη στο διήγημα του Σωτήρη Δημητρίου Αμέρικα
Σάββας Καρύδας - Σκηνοθέτης, Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
11.2Η καινοτόμος δημιουργική μεταγραφή από το μυθιστόρημα στην κινηματογραφική οθόνη: Tristana (1S70)
Νίκος Τερζής - Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
11.3Κινηματογραφώντας το Μυθιστόρημα: «Η Ερωμένη του Γάλλου Υπολοχαγού»
Τόνια Τσαμούρη - Διδάκτωρ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης , Κριτικός Θεάτρου, Aegean College
11.4Συγκριτική ανάγνωση του μυθιστορήματος του Γιώργου Δενδρινού Απ’ τα Κόκαλα Βγαλμένα (2008) και της ομότιτλης ταινίας του Σωτήρη Γκορίτσα (2011)
Νίκος Ρουμπής - Καθηγητής Διδασκαλείου Νέας Ελληνικής, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
10:45 – 11:00Διάλειμμα
11:00 – 12:45Session 12: Θεωρία του Κινηματογράφου & Μουσική και Ήχος
στον Κινηματογράφο
12.1Η προτεραιότητα του σώματος στον Αντρέι Ρουμπλιώφ (1Scc) του Αντρέι Ταρκόφσκι και τα Εγκλήματα του Μέλλοντος (2022) του Ντέηβιντ Κρόνενμπεργκ.
Γιάννης Μήτσου - Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
12.2Κινηματογράφος και ψυχική υγεία: Η οπτικοακουστική κουλτούρα του στίγματος και η πρόσληψή της από τα άτομα με ψυχιατρική εμπειρία
Αρμάντο Σάκος - Προπτυχιακός Φοιτητής Τμήμα Ιατρικής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
12.3Ο Μιχάλης Κακογιάννης και ο κλασικός ρεαλισμός: Το Κορίτσι µε τα Μαύρα (1S5c)
Σπύρος Ποταμιάς - Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
12.4Η κινηματογραφική θεωρία στην εκπαίδευση: Επισκόπηση,προβλήματα και προοπτικές
Ειρήνη Σταματοπούλου - Ιστορικός -Θεωριτικός Κινηματογράφου Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
12.5Από τη σιωπή στον ήχο: Νέες μουσικές συνθέσεις για ταινίες του βωβού κινηματογράφου
Νίκος Πουλάκης - ΕΔΙΠ ΕΚΠΑ , Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
12.6Ο Ρόλος της Μουσικής και του Ήχου στη Δημιουργία Συναισθηματικής Εμπειρίας και Αφηγηματικής Ολοκλήρωσης στον Κινηματογράφο
Χριστίνα Κυπραίου - Προπτυχιακή Φοιτήτρια, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
12:45 - 13:45Γεύμα
13:45 – 15:45Session 13: Κινηματογράφος και Εκπαίδευση (ΙΙ)
13.1Κινηματογραφική Παιδεία και Κριτικός Στοχασμός: μια απόπειρα
μεθοδολογικής σύζευξης, με αφορμή την αξιοποίηση της ταινίας Η Κλεό από τις 5 στις 7 (Agnès Varda, 1Sc2) για την ενθάρρυνση της κριτικής σκέψης σε ενήλικες εκπαιδευόμενους
Κατερίνα Βιρβιδάκη - Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Γιώργος Κουλαουζίδης - Αναπληρωτής Καθηγητής, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
13.2Film Contribution to Education: A Teaching Approach to Historical Literacy of Middle-school Students on Colonialism through the film The Royal Hunt of the Sun
Νικόλαος Στάμος - Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
13.3Η αξιοποίηση της κινηματογραφικής ταινίας « Coco» στη διδασκαλία
των θρησκευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Γεώργιος Κωνσταντινίδης – Εκπαιδευτικός 5ο Δ.Σ. Καματερού και 2ο Δ.Σ. Τυρνάβου
Κατερίνα Ασημακοπούλου – Εκπαιδευτικός 5ο Δ.Σ. Καματερού και 2ο Δ.Σ. Τυρνάβου
Γαρουφαλιά Βλαχάβα - Εκπαιδευτικός 5ο Δ.Σ. Καματερού και 2ο Δ.Σ. Τυρνάβου
13.4Η κινηματογραφική εμπειρία ως έναυσμα για την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης σε μαθητές δημοτικού
Ελένη Δερετζή - Εκπαιδευτικός, Μεταπτυχιακή φοιτήτρια Διεθνούς Πανεπιστήμιου της Ελλάδος
13.5Ενίσχυση της Γλωσσικής Μάθησης μέσω Ταινιών: Εξερεύνηση της Επίδρασης των Οπτικοακουστικών Υλικών στη Σχέση και Αλληλεπίδραση των Μαθητών
Κυριακή Τσιρίδου - Φοιτήτρια, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
13.6Η αισθητική διάσταση του ήχου και του ηχητικού σχεδιασμού στον κινηματογράφο
Καμπάνης Σαμαράς - Συνθέτης, Καλλιτεχνικός Δ/ντης δημοτικό ωδείο Δράμας
13.7Η Συμβολή του Πειραματικού Κινηματογράφου στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το Παράδειγμα του Norman McLaren στο πλαίσιο του καναδικού εκπαιδευτικού συστήματος
Δημήτρης Παπαδόπουλος - Συγγραφέας, ΕΔΙΠ, Τμήμα Κινηματογράφου Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
15:45 – 16:45Απολογισμός του Συνεδρίου – Στρογγυλή Τράπεζα